VoIP telefonie, ook wel Voice over IP, betekent bellen via het internet: in plaats van een gewone telefoonkabel stop je een internetkabel in je toestel. Deze vorm van bellen wordt steeds meer de norm, omdat het steeds sneller en betrouwbaarder is geworden de laatste jaren.Het grootste voordeel van bellen via het internet is dat je niet meer afhankelijk bent van een vaste werkplek. Zo werk je bijvoorbeeld gemakkelijker thuis, doordat je alle gesprekken automatisch kunt doorschakelen naar je mobiele telefoon, laptop of je toestel kunt meenemen naar huis – waar je direct weer bereikbaar bent zodra je de internetkabel in je toestel steekt. De beller belt gewoon je vaste professionele nummer, waardoor je geen GSM-nummer aan klanten hoeft te geven. Op die manier ben je altijd bereikbaar zoals jij het wilt. Zelfs wanneer je internet het niet doet, want dan schakelen we gewoon door naar je GSM-nummer.Ben je in gesprek als er een tweede telefoontje binnenkomt? Neem dan een wisselgesprek aan of laat het telefoontje gaan. Je kunt je telefonie zo instellen dat na enkele keren overgaan de oproep automatisch overgaat naar een collega die wel beschikbaar is. Flexibiliteit en locatie-onafhankelijkheid zorgen niet alleen voor meer vrijheid en professionaliteit, maar ook voor een betere bereikbaarheid.
Met VoIP telefonie kun je allerlei handige koppelingen maken. Zo koppel je bijvoorbeeld je telefonie aan je online agenda, waardoor het systeem automatisch actie onderneemt als jij in een meeting zit. Denk aan een binnenkomend gesprek dat doorgeschakeld wordt naar een collega of een voicemail. Daar hoef jij niets voor te doen, behalve dan een afspraak in je agenda inplannen. Zo kun je allerlei handige koppelingen maken: de opties zijn oneindig, je kunt het zo gek niet bedenken. Zo hebben we klanten die een koppeling hebben gemaakt waardoor hun muziek op kantoor automatisch stopt als de telefoon gaat. Met behulp van VoIP-telefonie worden jouw werkzaamheden een stuk overzichtelijker en hoef je geen tijd meer te verspillen aan taken die automatisch uitgevoerd kunnen worden.
Je organisatie verandert continu; soms komt er een collega bij, soms gaat er iemand weg. Met VoIP-telefonie kun je eenvoudig inspelen op die ontwikkelingen. Op basis van jouw wensen, kun je altijd gebruikers, functies en lijnen toevoegen of verwijderen. Schaalbaarheid is daarmee een belangrijk pluspunt van IP telefonie, omdat je direct kunt inspelen op een nieuwe situatie. Het telefonieplatform beweegt met je organisatie mee, zodat je altijd de benodigde functies binnen handbereik hebt. Bijkomend voordeel is dat je zo nooit betaalt voor functionaliteiten, lijnen of nummers die je niet gebruikt.
Ben jij benieuwd wat de voordelen van VoIP zijn voor jouw organisatie? Neem dan eens contact met ons op 03 303 4000, of vraag een offerte aan.
Als gebruiker van VoIP-telefonie hoef je geen fysieke, dure telefooncentrale meer aan te schaffen. Met behulp van een online beheersysteem kun je diensten gemakkelijk aanschaffen en beëindigen op dagelijkse basis. Dat is vele malen goedkoper dan een telefooncentrale op locatie waarbij je vastzit aan een vast aantal lijnen en monteurs moet inhuren voor het onderhoud van die telefooncentrale. Het onderhoud en de beveiliging bij VoIP-telefonie worden automatisch gedaan door je telecomprovider. Ook zijn de maandelijkse abonnementskosten en beltarieven van VoIP-telefonie flink lager.
VoIP-telefonie is veel gebruiksvriendelijker dan bellen via een fysieke centrale. Voorkeursinstellingen kunnen allemaal op gebruikersniveau worden ingesteld. Zo krijgen collega’s de mogelijkheid om hun eigen bereikbaarheid in te stellen en daarmee hun eigen communicatiestromen eenvoudig te beheren. Voicemails komen niet meer binnen op je telefoon, maar krijg je als geluidsbestand in je e-mail toegestuurd. Zo luister je ze overal direct af.