Koppel je telefonie aan je CRM-pakket met de nieuwe Bubble-integratie

auteursafbeelding
Ritske van Ravels
17 mei 2022 Clock 3 min

Succesvol klantcontact begint vaak bij een goed telefoongesprek. Wist je dat veel meer uit het gesprek kunt halen, al vanaf het moment dat de telefoon rinkelt? Dat is mogelijk met de nieuwe CRM-integratie tussen Red Cactus en Voys: Bubble. Wat doet deze integratie precies en hoe zet je ‘m optimaal in? Dat vertel ik je in deze blog.

Wat doet de integratie precies?

De Bubble-integratie van Red Cactus maakt verbinding met jouw online telefooncentrale Freedom en jouw CRM-pakket. De koppeling verbindt deze systemen aan elkaar. Hierdoor wordt op het moment dat jouw telefoon rinkelt, het binnenkomende nummer direct gekoppeld aan een klantkaart in jouw CRM-pakket. Superhandig, helemaal als je bedrijf wat groter is of wordt. Zo hoeven je collega’s en jij niet alles te onthouden wat er met een klant is besproken.

Alle voordelen van de Bubble-integratie op een rij

Een binnenkomend telefoontje koppelen aan een klantkaart: klinkt leuk, maar wat kun je daar precies mee? Ik zet de voordelen voor je op een rij.

1. Je bepaalt zelf welke klantgegevens je wilt zien

Belt een klant naar jouw bedrijf? Dan zie je direct de klantgegevens in beeld door middel van een pop-up. Je bepaalt zelf welke gegevens voor jou belangrijk zijn en welke je wilt tonen in de pop-up. Denk aan de bedrijfsnaam, de contactpersoon of het telefoonnummer van de beller.

Of kies ervoor om een notitie uit de klantkaart te laten zien, zodat je direct op de hoogte bent van alle dingen die bij jouw klant relevant zijn. Hierdoor verloopt de rest van het contactmoment soepeler, persoonlijker en haal je meer uit je telefoongesprek.

2. Meest recente contact direct zichtbaar

Klanten die opnieuw het verhaal moeten uitleggen? Dat is verleden tijd. In de pop-up zie je direct je met welke collega de beller als laatste heeft gesproken. Superhandig als je wat meer informatie nodig hebt of wanneer de beller graag dezelfde collega wil spreken.

3. 1, 2, 3, 4, actie!

In de pop-up stel je tot vier verschillende actieknoppen in. Denk aan de klantkaart openen, direct een terugbelverzoek maken, een timer starten, het gesprek beantwoorden of een e-mail verzenden. Hiermee pas je de pop-up helemaal aan naar jouw wensen.

4. Doorverbinden, maar dan slimmer

Soms kom je er niet onderuit: je moet het gesprek doorverbinden naar een collega. Klanten ervaren dit soms als onprettig, omdat ze denken dat ze dan weer moeten uitleggen wie ze zijn en waarvoor ze bellen. Dat is gelukkig niet meer nodig. De collega aan wie je doorverbindt, ziet direct alle klantgegevens, inclusief de notities die je al gemaakt hebt van het gesprek. Hierdoor is je collega helemaal up-to-date van alles wat jij al met de klant hebt besproken.

5. Nooit meer het verkeerde nummer bellen

De Bubble-integratie van Red Cactus heeft een ‘click-2-dial’-functie. Hiermee selecteer je in jouw CRM-pakket een telefoonnummer, waarna jouw toestel, webphone of app direct naar het geselecteerde nummer belt. Handig!

6. Vanuit de Bubble-integratie een nummer invoeren

Heb je geen telefoonnummer dat je kunt selecteren? Voer deze dan in in de dialpad van de Bubble-integratie. Druk vervolgens op de belknop, dan belt jouw toestel, webphone of app direct naar het gekozen nummer.

7. Meerdere CRM-pakketten koppelen

Werk je met meerdere CRM-pakketten? Geen probleem! Je kunt verschillende CRM-pakketten koppelen aan de Bubble-integratie van Red Cactus. Je kunt de pop-up per CRM-pakket instellen, zodat de koppeling bij elk pakket optimaal werkt.

Welke CRM-pakketten kunnen gekoppeld worden?

Op dit moment koppelt de Bubble-integratie met ongeveer 100 CRM-pakketten, waaronder bekende tools als Realworks, Salesforce, Afas en Teamleader. Het volledige overzicht check je op de marketplace-pagina van Red Cactus. Staat jouw CRM-pakket er niet tussen, dan zorgen we ervoor dat die koppeling wordt gebouwd.

Kost dat?

De CRM-integratie instellen kost eenmalig 150 euro voor jouw gehele bedrijfsomgeving. Per gebruiker betaal je vervolgens 5 euro per maand.

We raden deze integratie niet zomaar aan, we gebruiken ‘m bij Voys zelf ook. Klinkt goed? Bel mij of een van mijn Advies-collega’s op 03 303 4020 of mail naar info@voys.be en vraag naar de mogelijkheden. We helpen je graag verder.

Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 19 maart 2024

Efficiënter bellen met Call control – beter klantcontact in minder tijd

Van 20 februari 2024

De perfecte telefooncentrale instellen voor jouw bedrijf – de beste tips en tricks voor het KMO