Zo pas je je bereikbaarheid aan voor de vakantie

auteursafbeelding
Maya van der Schuit
21 juli 2020 Clock 2 min

Een verre vakantie zit er dit jaar niet in, maar dat mag de pret niet drukken. Wat je ook gaat doen tijdens de vakantie, je wil je in ieder geval niet druk maken over de telefonische bereikbaarheid van je bedrijf. En dat hoeft gelukkig ook niet.

We hebben een aantal tips en mogelijkheden voor je op een rij gezet. Ontdek wat het beste past bij jouw situatie en zorg er met onze tips voor dat je ongestoord vakantie kan vieren.

Zorgeloos op pad

Met de module openingstijden bepaal je wat er gebeurt als iemand naar jouw telefoonnummer belt. Ga je op vakantie? Dan stel je van tevoren in dat inkomende oproepen tijdens jouw afwezigheid uitkomen bij een collega, antwoordservice of voicemail. Handig: als je terugkomt op kantoor hoef je je telefonie niet weer aan te passen, dat gebeurt automatisch aan de hand van de door jou ingestelde openingstijden.

Bereikbaar zijn, maar niet zelf de telefoon opnemen

Wil je zelf niet bereikbaar zijn tijdens je vakantie, maar wil je wel dat mensen die jou bellen iemand te spreken krijgen? Haal jezelf dan uit belgroepen zodat je collega’s de telefoon kunnen beantwoorden. Een andere optie is om je nummer door te schakelen naar een antwoordservice. Je regelt dit in je belplan.

Niet storen

Liever helemaal niet bereikbaar zijn? Ook dat regel je in je belplan. Als voicemail kan je een vakantiemelding laten horen. Voeg een zelf opgenomen geluidsbestand toe als voicemail, hierin vertel je dat je bedrijf gesloten is omdat je met vakantie bent. Daarnaast kun je vertellen vanaf welke datum je weer aan het werk bent. Ontdek in deze handleiding hoe je een melding instelt.

Toch liever door ons een customized melding laten inspreken? Dat kan ook en kost 22 euro per melding.

Nog meer opties

Naast dat je inkomende telefoontjes kan doorschakelen naar een collega of antwoordnummer, kan je natuurlijk ook kiezen voor een bevriende ondernemer, een kennis of je schoonmoeder. Alles om ervoor te zorgen dat jij ongestoord vakantie kan vieren.

En nog even over die antwoordservice. Je kan ervoor kiezen om zo’n partij tijdens je vakantie je telefoontjes te laten beantwoorden. Dat is fijn voor je klanten, omdat ze zo echt iemand aan de telefoon krijgen. Daarnaast zijn antwoordservices ideaal buiten openingstijden, of wanneer je het te druk hebt om de telefoon aan te nemen. Een goede antwoordservice? Een zoektocht op Google helpt je verder.

Werk je samen met collega’s? Dan is de oplossing snel gevonden. Schakel je rechtstreekse nummer door naar een directe collega die jou goed kan vervangen. Informeer diegene goed, zo hoef jij je niet druk te maken en af te vragen of het allemaal wel goed gaat als je voor de tent zit.

Goed, nu is het tijd voor vakantie. We wensen je een fijne zomer. In de zomermaanden zitten we ook gewoon voor je klaar. Heb je onze hulp nodig? Neem dan contact met ons op via info@voys.be of 03 303 4020. We helpen graag!

Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 19 maart 2024

Efficiënter bellen met Call control – beter klantcontact in minder tijd

Van 20 februari 2024

De perfecte telefooncentrale instellen voor jouw bedrijf – de beste tips en tricks voor het KMO