Zo haal je alles uit de Voys webphone

Maya van der Schuit
op 19 oktober 2020

De formule is simpel: met de Voys webphone verander je elke computer in een telefoon en ben je bereikbaar waar en wanneer je wilt. Je opent je laptop, start je browser, gaat naar webphone.voys.nl, logt in en je kan meteen beginnen met bellen. Toch kan je met de webphone meer dan alleen bellen. Hoe je gebruik je alle features optimaal?

Met de webphone kun je inkomend en uitgaand bellen en eenvoudig doorverbinden naar je collega’s. Dat zijn de belangrijkste functies, daarnaast zijn er nog meer handige features. Hoe haal je het meeste uit de de webphone? Je ontdekt het met de vier tips in deze blog.

Contactpersonen opslaan in het contactboek

Afgelopen zomer lanceerden we een nieuwe feature in de webphone: het contactboek. Sindsdien hoef je geen contactgegevens meer te onthouden, op te schrijven of in een lijstje te zetten. Ze staan nu overzichtelijk in het contactboek van de webphone. Of het nu gaat om een extern nummer, zoals een vast of mobiel nummer van een klant, of een intern nummer van een collega of een belgroep: je kunt alle soorten nummers toevoegen, zoveel als je wilt. En alle contacten die je toevoegt, zijn zichtbaar voor zowel jou als je collega’s.

Contacten opslaan als favoriet

Heb je een collega die je dagelijks spreekt of wil je het nummer van die ene pizzeria als favoriet opslaan? Markeer deze contacten dan met een ster. Dan staan ze bij jou altijd bovenaan in de webphone.

Altijd bereikbaar, waar je ook bent

Het ene moment zit je in de auto, het andere thuis aan tafel en dan weer een paar uren aan je bureau op kantoor. De werkplek vraagt anno 2020 om steeds meer flexibiliteit, net als je bereikbaarheid. Zit je achter je laptop? Dan kan je bellen via de webphone. Ben je op kantoor, dan staat daar misschien wel een vast toestel waarop je bereikbaar bent. En ben je onderweg en moet je handsfree bellen? Dan biedt een doorschakeling naar je mobiele nummer uitkomst.

Als je even naar het koffieapparaat loopt of van je lunchpauze geniet, wil je liever niet bereikbaar zijn. En zo zijn er wel meer momenten waarop je even geen telefoontjes kan aannemen. In de webphone regel je dat heel eenvoudig via de DND-knop, net als op een gewoon VoIP-toestel. Klik op deze knop en je bent tijdelijk niet bereikbaar. De webphone heeft de slimme functie dat je collega’s meteen zien dat je niet bereikbaar bent. Ook de andere statussen zien ze, of je nu offline, beschikbaar, in gesprek bent of op DND (do not disturb) staat.

De webphone in combinatie met de klik-en-bel-plugin

Klik op een telefoonnummer op een willekeurige website en bel met de webphone direct naar dat nummer. Het kan met onze klik-en-bel-plugin, de naam ervan zegt het al. Je klikt en belt meteen, daardoor hoef je het telefoonnummer niet meer over te nemen en in te toetsen. Dit lijkt wellicht een simpele functie, toch is het er een die je veel tijd bespaart. Daarnaast loop je geen risico meer om naar het verkeerde nummer te bellen.

Snel iemand terugbellen

Ken je de recentegesprekkenlijst al? Hierin zie je alle telefoontjes die je hebt gevoerd of gemist. Wil je een gemiste oproep terugbellen? Dan kan dat snel via het tabblad Recente Gesprekken. Staat het contact in je contactboek? Dan zie je ook direct van wie je een oproep hebt gemist. Weet je na het terugbellen wie je aan de lijn had, dan kun je het nummer vanuit de recentegesprekkenlijst kopiëren door op de gele knop te klikken en daarna een nieuw contact toe te voegen.

Wil je ook gebruik maken van de webphone? In deze handleiding lees je hoe je ‘m instelt. Kom je er niet helemaal uit? No problemo. Team Klantgeluk helpt je graag verder via 03 303 4020. of info@voys.be. Chatten via de optie hier aan de rechterkant mag natuurlijk ook.

Liever een filmpje kijken? In onderstaande video legt collega Rik uit hoe je de webphone instelt.

Tweet Deel Deel