Haal meer uit je telefonie met pakketten

auteursafbeelding

Team Voys

12 november 2015 Clock 3 min

Bellen bij Voys gaat via internet. Je hebt dus geen aansluitpunt voor een fysieke telefooncentrale in je pand meer nodig. Je telefooncentrale staat online, in de cloud. Voor klanten van Voys zitten daarin een rij mooie voordelen: een actuele gesprekkenlijst, gratis voicemail-naar-email, handige instellingen voor doorschakelingen, onze smartphone app en nog meer. Er zijn echter nog meer mogelijkheden die de moeite waard zijn om je in te verdiepen. Modules op maat voor je organisatie, gebundeld in ‘pakketten’ om je optimaal bereikbaar te maken.

Pakket Basis: openingstijden en meldingen

Je wilt goed bereikbaar zijn, maar niet 24/7. Wat je wel wilt, is je klanten 24/7 meteen laten weten waar ze aan toe zijn. Er zijn ontelbaar configuraties mogelijk met het Pakket Basis. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat tussen 08.30 – 17.00 uur het toestel op mijn bureau rinkelt, maar ná openingstijden moet deze telefoon niet eerst nog acht keer overgaan, maar direct naar een melding gaan: “Momenteel zijn we gesloten. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 – 17.30 uur. Laat een voicemail achter of…. Bedenk het maar, je kunt de meldingen zelf eenvoudig inspreken! Een bijkomend voordeel is dat je niet meer ’s avonds zakelijk gestoord wordt (als je dat niet wilt). Deze module is voor elke klant interessant.

Goedemorgen!

Heb je de openingstijden mooi ingesteld, dan kun je aan de verschillende tijden een melding koppelen. Dus na 17.00 uur de persoonlijke melding dat je gesloten bent en informatie over de openingstijden, maar je kunt nog meer. Voordat de telefoon rinkelt hoort de beller “Welkom bij Bedrijf BV, we verbinden je nu door met een medewerker”. En door de openingstijdenmodule kun je er zelfs “goedemorgen”, “goedemiddag” of “goedenavond” voor zetten.

Pakket Basis is een must voor elke ondernemer. Je zet je bedrijf serieus neer en komt professioneel over. Een aanrader!
voys_pakketten_blog

Pakket Uitgebreid: openingstijden, meldingen én keuzemenu

De modules Openingstijden en Meldingen uit Pakket Basis zitten hier in (zie ook hierboven), maar daarbij nog een handige functie: het Keuzemenu. Veel bedrijven hebben te maken met salesvragen en technische vragen. Je kunt nu instellen “Toets 1 voor sales, toets 2 voor support”. Achter keuze 1 stel je in dat de toestellen op de salesafdeling gaan rinkelen en achter keuze 2 rinkelen de toestellen van je supportcollega’s. Hiermee stroomlijn je de organisatie. Voor bedrijven heel prettig en voor consumenten ook, omdat ze meteen bij de juiste mensen komen.

Meerdere keuzemenu’s achter elkaar worden niet als prettig ervaren door de consument, dus daarom adviseer ik om niet te overdrijven door keuzemenu achter keuzemenu te zetten. Houd het simpel, dat zal je klant waarderen.

Pakket Compleet: óók wachtrij, meeluisteren, conference en webhooks!

Na het lezen over de vorige twee pakketten weet je dat je voip telefonie centrale naar een hoger niveau getild kan worden, maar er zijn nog een paar prachtige modules waar je heel mooie dingen mee kunt. Alle modules die we hebben ontwikkeld hebben we in een pakket samengevoegd. Deze heet heel toepasselijk ‘Pakket Compleet’. In dit pakket krijg je de wachtrij (“er zijn nog 3 wachtenden voor u”), kun je conferences instellen (zodat je met meerdere mensen telefonisch kunt vergaderen) en kun je ‘meeluisteren’ met bellende collega’s (voor bijv. trainingsdoeleinden). Deze slimme module kun je ook beveiligen zodat niet elke medewerker zomaar met iedereen mee kan luisteren.

Het juweeltje van dit pakket is onze module ‘Webhooks’. Deze slimme module maakt het mogelijk om te praten met externe programma’s zoals je CRM-pakket. De webhook geeft via een URL het telefoonnummer door aan dit externe programma, waarna er vanuit daar een actie kan komen. Ook kan er vanuit daar weer teruggekoppeld worden wat er vervolgens gebeuren moet.

Over automatiseren gesproken! Een scenario zoals onze klanten hem bijvoorbeeld gebruiken:

  • Beller belt naar bedrijf.
  • De webhook ziet het telefoonnummer en stuurt deze meteen door aan het door jou opgegeven webadres/webkoppeling.
  • Je CRM-pakket geeft een notificatie: ‘inkomend gesprek, je wordt gebeld door 050-1234657’.
  • Het CRM-pakket is slim en kan (in veel gevallen) meteen een match maken met de daarbij behorende bedrijfsgegevens.
  • Tijdsbesparing gegarandeerd, elk gesprek, elke dag!

Telefonische conversies doormeten in Google Analytics

Er zijn nog een ontelbaar andere scenario’s mogelijk met de Webhook. Denk bijvoorbeeld aan een pincode voor klanten met een bepaald servicecontract of aan het doormeten van conversies in Google Analytics.

Zo koppel je een uniek telefoonnummer aan de webhook en koppel je de webhook met Google Analytics. Nu kun je prachtig monitoren hoeveel er op elk nummer (campagne) gebeld word. De mogelijkheden met de Webhooks zijn eindeloos.

Welk pakket past bij jou?

Kijk even naar het overzicht van de pakketten en neem contact op met ons adviesteam om te bespreken welk pakket bij jou past! Ook deze pakketten zijn per dag opzegbaar zoals je van ons gewend bent, of kun je een maandje testen.

Meer weten? Vraag een offerte aan.