Suzanne Faber
Het einde van het jaar nadert en daar hoort wat ons betreft een heus jaaroverzicht bij. We hebben heel wat mooie momenten met elkaar beleefd. En jij bent degene die dat allemaal mogelijk maakt. Als klant, als lezer van onze blogs of boeken of als supporter langs de lijn. We waarderen jou enorm.
Een beetje sentimenteel worden aan het eind van het jaar is niet erg, maar het moet ook niet te lang duren. Dus hop, laten we in ons jaaroverzicht duiken.
Het jaar ging voor ons met een knaller van start. Want Voys en Devhouse Spindle werden één organisatie. Tot 2023 bouwden en onderhielden de developers van Devhouse Spindle het cloud-telefonieplatform waarmee de klanten van Voys bellen. Maar in januari gingen Voys en Devhouse Spindle samen verder als Voys.
Nu, na een jaar intensief samenwerken, kunnen we wel stellen dat deze samenvoeging succesvol heeft uitgepakt. De lijntjes tussen de developers en de andere teams zijn veel korter. Feedback op onze producten wordt sneller verwerkt en we hebben dit jaar meer productupdates dan ooit gerealiseerd
Eind 2023 maakten we wereldkundig dat we stappen zetten richting steward ownership, een ondernemingsvorm waarbij het bewaken van de missie en het toekomstbestendig maken van onze organisatie voorop staat. Het betekent ook dat Voys-oprichter Mark zijn miljoenenbedrijf grotendeels weggeeft. Voor de buitenwereld was dit nieuws, maar intern stond heel 2023 in het teken van het verkennen van de mogelijkheden van steward ownership.
Collega Pollien nam samen met Mark het voortouw in dit project. Inmiddels wordt Pollien regelmatig gevraagd als spreker op events, om uit te leggen wat steward ownership precies is en waarom het zo goed bij Voys past.
Wij zien steward ownership als een reis. Wat we onderweg tegenkomen, dat weten we nog niet. Wat we wel weten, is dat we jou heel graag meenemen en onderdeel maken van dit proces. In 2024 lees je dus zeker meer over steward ownership op ons blog en in Marks nieuwsbrief.
Klantcontact naar een volgend niveau tillen: dat was ons doel met Voys Reach. We zorgen er met Voys Reach voor dat een inkomend telefoontje direct bij de juiste persoon terechtkomt, zonder keuzemenu of doorverbindactie. Voys Reach voorspelt op basis van historische data voor elke inkomende oproep bij welke collega de telefoon moet rinkelen. Zo spreken jouw klanten direct de juiste persoon.
Dit jaar lanceerden we realtime wachtrijstatistieken. Als je de wachtrij van ons telefonieplatform Freedom gebruikt, heb je direct inzicht in de prestaties van je belteam. Je ziet precies hoeveel mensen er wachten, hoeveel actieve gesprekken er gaande zijn en hoeveel collega’s er zijn ingelogd om klanten te helpen. Dat geeft jou een bak informatie om jouw klanten nog blijer te maken.
De module Openingstijden in Freedom heeft heel veel opties. Maar niet al onze klanten hadden alle mogelijkheden nodig. Met de feature Openingstijden | Basis is het nog makkelijker om de openingstijden van je bedrijf aan te passen, want dit is een versimpelde versie van de oude feature. En zijn jouw openingstijden iets complexer, dan gebruik je Openingstijden | Geavanceerd waar alle mogelijkheden voor je klaarstaan.
Zoals we al zeiden: dankzij de verstevigde samenwerking tussen onze developers, productteams en klantcontact-collega’s was onze productontwikkeling dit jaar on fire. Onze focus lag op het doorvoeren van kleine verbeteringen die een groot verschil maken.
Van deze updates word je extra vrolijk:
De gebruikerservaring tussen de webphone en de app hebben we zoveel mogelijk gelijkgetrokken, want dat werkt gewoon lekkerder. En aan updaten van de webphone hoef je niet meer te denken. Dat regelen we automatisch, zodat jij altijd de nieuwste versie van de webphone gebruikt.
Onze stichting 48percent.org heeft als doel om de digitale kloof te dichten. Collega Pollien is namens 48percent.org projectleider van het Digitaal Meedoen Pakket in de gemeente Westerkwartier in de Nederlandse provincie Groningen. Hier krijgen 50 huishoudens toegang tot betaalbaar internet, laptops en digitale vaardigheden om zo digitale inclusie te vergroten. Dit jaar maakten we het project wereldkundig.
Vind je het interessant hoe wij impact maken? Fijn, want we hebben er echt een heleboel over te vertellen. Zoveel dat we voor al onze impactinitiatieven een eigen jaaroverzicht maakten. Hierin lees je precies terug wat we in 2023 deden op het gebied van duurzaamheid, educatie, privacy en gelijkwaardige toegang tot het internet.
We stegen dit jaar maar liefst 499 plaatsen op de MT/1000- ranglijst van beste zakelijke dienstverleners van Nederland, georganiseerd door online ondernemersplatform MT/Sprout. We kunnen niet ontkennen dat we een klein dansje deden bij dit nieuws.
Toen we ook nog hoorden dat we nummer 1 waren in ‘Klantgerichtheid’, ‘Productleiderschap’ en ‘Excellente uitvoering’ in de categorie ‘Aanbod ICT-netwerken’ was het feest compleet. En in de ranglijst van ‘Aanbieders van ICT-netwerken’ werden we tweede, ook lang niet gek.
Een tweede prijs, moet je dat nou wel melden? Natuurlijk. We zijn er hartstikke trots op dat we met een nieuw onboardingprogramma, dat nog geen jaar oud is, al zover komen bij een jury vol experts.
We hebben keihard gewerkt om de onboarding voor nieuwe collega’s tot een succes te maken, dus deze erkenning was echt een hartstikke mooie bevestiging van onze visie en inzet. Kun je nuffig doen over een tweede plek, maar wij zijn gewoon blij. Zeker als je bedenkt welke grote namen we achter ons hebben gelaten.
Dankzij jouw support maken we de wereld een beetje mooier, met onze stichting 48percent.org en door het ontwikkelen van producten die ondernemers zoals jij echt ondersteunen. Daar zijn we je dankbaar voor.
We wensen je heel fijne feestdagen en hopen op nog veel leuke momenten samen in 2024!
In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!
Van 6 december 2023