De beste gebruikerservaring

Team Voys
28 juli 2015

Met telefonie zet je een gesprek op tussen twee personen die niet binnen gehoorsafstand van elkaar zijn. Heel eenvoudig, maar misschien ook wel iets té eenvoudig. Er is zoveel meer mogelijk.
Beste telefonische gebruikerservaring
We bespreken de mogelijkheden zonder webkoppelingen, maar die elke klant van Voys eenvoudig kan aanmaken. Dit zijn functionaliteiten die ervoor zorgen dat jij en jouw klanten zo goed mogelijk geholpen worden door de inrichting van jouw zakelijke telefonie. Sommige van deze functionaliteiten zijn gratis, andere kosten wat extra geld.
Meldingen
Als je een bedrijf belt en je wordt welkom geheten, dan is dat natuurlijk leuk, maar het kan leuker als je deze melding koppelt aan de tijd. Zo kun je bijvoorbeeld instellen dat wanneer je klanten ‘s ochtends bellen ze “Goedemorgen, welkom bij Jouw bedrijfsnaam” horen en in de middag “Goedemiddag”, enzovoort. Dat geeft net dat extra professionele randje aan je telefonie. Ben je op vakantie, dan maak je daar een vrolijke melding. Op Nieuwjaarsdag heb je een melding klaarstaan met het geluid van vuurwerk en ploppende kurken en wens je je bellers een gelukkig nieuwjaar.Filter everything
Wanneer een klant jouw telefoonnummer belt, dan zorg je ervoor dat hij daar al op een goede manier kennismaakt met jouw bedrijf. Inkomende telefoontjes kun je filteren op basis van het land of de regio waaruit ze bellen. Als een Engelse klant jou belt, dan hoort hij een Engelse welkomstmelding en krijgt hij je collega aan de telefoon who speaks English very well.Voor elke tongval
Ben je hier enthousiast over, dan stel je je dit natuurlijk ook in voor Duitsers en Fransozen, maar dat kan ook voor elk ander dialect in België. Gegarandeerd dat je een vrolijke klant aan de lijn krijgt.Wachten
Bellers wachten niet graag, maar als je organisatie niet direct de telefoon op kan nemen, is het wel leuk om jouw klant keuzes te geven. Wil hij in een wachtrij komen, een voicemail inspreken, via een pincode een noodnummer oproepen, of gewoon de verbinding verbreken? Kiest hij voor een wachtrij dan geef je de keuze of hij muziek hij wil horen tijdens het wachten. Kiest hij voor muziek, dan kun je hem zelfs nog een keuze geven: Een beetje Mozart, wat keiharde rock, of wil ie toch worden vermaakt met wat goede moppen die jij zelf hebt ingesproken. De mate waarin je dit soort keuzes doorvoert is natuurlijk afhankelijk van de branche en type dienstverlening.“Ik moet bij elke medewerker wéér mijn hele verhaal opnieuw vertellen!”