• Nog geen klant en advies nodig? Bel 03 303 4000. Ben je al klant? Bel 03 303 4020.

  • Inloggen
  • Hulp

Waarom Voys niet met huurcontracten werkt

Nina Morsa
op 17 november 2017

500 euro betalen voor een simpel telefoontoestel? Dat kan, als je er voor kiest om een toestel te huren.

Onlangs kwam de telecommarkt opnieuw in kwaad daglicht te staan toen bekend werd dat heel wat mensen maandelijks te veel huur betalen voor een toestel dat al jaren gebruikt wordt. In sommige gevallen bleek het toestel zelfs al lang afbetaald. Nieuws wat de provider naliet aan zijn klanten te vertellen. Omdat Voys op allerlei manieren de telecomsector mooier wenst te maken, geven we een woordje uitleg waarom wij niet aan het huurcontracten-circus meedoen.

Een investering die loont

Wanneer je overstapt naar VoIP dan heb je toestellen nodig waar een internet kabel in kan in plaats van de ouderwetse telefoonkabel. Veel bedrijven hebben uit gewoonte de voorkeur om deze toestellen in eerste instantie te huren, om een grote uitgave in één klap te voorkomen.

Ook wij krijgen regelmatig de vraag of we VoIP-toestellen verhuren. Natuurlijk begrijpen we dat de aankoop van nieuwe toestellen een grote hap uit je investeringsbudget neemt. Toch is het aankopen van VoIP-toestellen snel voordeliger dan huren. Een huurprijs die veel providers gebruiken is 5 euro per maand per toestel. Dat lijkt wel te behappen, maar op jaarbasis betaal je toch 60 euro voor je toestel. Tel daar 30 euro bij op en je hebt een VoIP toestel van Voys dat volledig de jouwe is.

Naast je maandelijkse of jaarlijkse huurprijs voor toestellen, betaal je bij veel providers ook installatiekosten. Met je cloud telefonie van Voys heb je geen centrale op locatie meer nodig en hoef je dus geen rekening meer te houden met deze kosten. Onze toestellen worden namelijk gebruiksklaar geleverd. Het enige wat je aan het toestel hoeft aan te sluiten is een internetkabel. Dit kan zelfs je nichtje van 3 en dat spaart je heel wat uit.

Vrijheid blijheid

We hebben, naast het feit dat de aankoop van toestellen op de lange termijn een stuk voordeliger is, nog een andere reden waarom we niet met huur van toestellen werken. Huurcontracten lopen standaard over enkele jaren en laat dat nu in strijd zijn met onze ‘altijd opzegbaar’ policy.

Wij vinden dat jij volledige vrijheid verdient in jouw keuze voor een passende provider, zonder dwingende contracttermijnen. Dankzij onze flexibele online telefooncentrale Freedom kan je eenvoudig diensten per dag toevoegen, gedeeltelijk stopzetten of volledig beëindigen. Hierdoor kan je zelf in de hand houden wanneer je blijft en gaat, wat ervoor zorgt dat wij ons best blijven doen om jou zo blij mogelijk te maken.

Geen verrassingen

Aan een huurcontract van toestellen zijn regelmatig service- of onderhoudskosten verbonden. Deze kosten worden soms in rekening gebracht zelfs wanneer herstelling of onderhoud niet plaats vond. Dat zorgt voor onverwachte kosten op je factuur.

Bij Voys kom je niet voor verrassingen te staan. We vinden het erg belangrijk om transparant te zijn. We zijn duidelijk over de hardware kosten die je kan verwachten en de maandelijkse kosten voor je afgenomen diensten. Geen verrassingen meer voor je portefeuille op het einde van de maand. Verder hoef je je helemaal geen zorgen te maken over bijkomende kosten voor onderhoud, want onze support is kosteloos, ook op toestellen. Want in tegenstelling tot onze concullega’s, zijn wij een telecompartij die wel sympathiek wenst te zijn.

Meer weten?

Wil je meer weten over VoIP telefonie op maat zonder verrassingen op het einde van de maand? Bel ons dan op 033034000 voor meer info.

Tweet Deel Deel