Employer branding en hiring

Gelijkwaardigheid is onze belangrijkste drijfveer in het werk. Gelijkwaardigheid in de manier waarop we georganiseerd zijn en gelijkwaardigheid in het contact en de relatie met onze klanten.

Over hoe wij dat in de praktijk brengen hebben we een prachtig handboek geschreven, maar we merken dat we meer te vertellen hebben en daar ook vaak voor gevraagd worden.

Employer branding en hiring is één van de thema’s waar we veel naar gekeken hebben. Hoe zorg je dat wat er binnen je organisatie gebeurt zichtbaar is voor de buitenwereld en potentiële nieuwe collega’s? En hoe zorg je dat gelijkwaardigheid ook verankerd zit in het sollicitatie- en hiring proces?

Omdat we deze vragen regelmatig hoorden tijdens spreeksessies  besloten Wouter, Rosien en Mark een ebook hierover te schrijven.

Je eerste collega

Je allereerste collega werf je niet.Die kom je tegen. Voor Voys was dat Chantal. Ze had verschillende banen gehad, was weer gaan studeren, maar zat daar toch niet helemaal op haar plek. Na tien minuten verjaardagsgezelligheid was duidelijk dat zij de eerste Voys collega zou worden, alleen wist ze dat zelf nog niet. Voorzichtig werd het idee bij haar in de week gelegd: “Als deze opleiding echt niets voor je is, kan ik wel wat hulp gebruiken”. Twee maanden later zat ze bij Voys op kantoor.

Het aannemen van de allereerste collega is een grote stap: in één klap verdubbel je in omvang en ben je niet alleen maar voor jezelf verantwoordelijk….

Lees verder hoe het aannameproces bij Voys veranderde van een verjaardagsgesprekje bij de eerste collega tot een hiring-strategie voor de 100+ collega’s die we nu hebben.

Lees het ebook