Per dag opzegbaar, kwaliteit als basis

Joris Beltman
op 4 november 2012

Bij Voys zijn we van mening dat streven naar een langdurige samenwerking niet afgedwongen mag worden door een langdurig contract, maar wel door het leveren van kwaliteit! Daarom hebben wij er in 2010 voor gekozen om alle diensten per dag (!) opzegbaar te maken. In mijn ogen zou elk bedrijf op die manier moeten werken. Deze strategie heeft er mede voor gezorgd dat Voys zich heeft gevoegd bij de 24 snelst groeiende techbedrijven in de Benelux. Tevens hebben wij de tweede plaats in de wacht gesleept bij de regionale uitreiking van de FD Gazellen Award.

Op 1 november 2012 verscheen op Emerce.nl dit artikel, Boerenverstand is de technologische winnaar van morgen met een quote van Henry Robben (Professor Marketing bij Nyenrode Universiteit)

.

Bedrijven, zoals in de telecombranche, schipperen met hun concurrentievermogen. Er zijn heel weinig verschillen, ze doen allemaal hetzelfde. Ze zouden zich moeten onderscheiden door transparanter en flexibeler te worden voor de klant. Klanten zijn bereid om extra te betalen als ze maandelijks hun contract kunnen opzeggen. Ze willen vrijheid.”

Per dag opzegbaar

Wel verbonden, niet gebonden

Als een organisatie het ‘aandurft’ om contracten per dag opzegbaar te maken, dan is het noodzakelijk om geloof te hebben in eigen product en dienstverlening. Wil je enkel verdienen zonder dat je durft te zeggen dat jij een beter product hebt, dan is een langdurig contract een zeer goed middel. Een vlot verhaal van een salesmedewerker kan heel aantrekkelijk klinken, maar als blijkt dat je aan een langdurig contract vastzit, dan kun je wel eens van een koude kermis thuiskomen. De noodzaak om goede kwaliteit en service te leveren is verdwenen op het moment dat jij een langdurig contract getekend hebt. Vanwege onze continue focus op kwaliteit en service, kun je bij ons per dag opzeggen: daar hoef je niet extra voor te betalen.

Meer succes

Eigenlijk is het heel simpel

Jij als ondernemer houdt er waarschijnlijk niet van om een langdurig contract te hebben ondanks de gemaakte SLA’s (Service Level Agreement). Mochten er twee partijen bij je aan tafel schuiven en beide hebben een mooi verhaal en uitstekende presentatie, dan zal de partij bij wie het contract per dag opzegbaar is het meest geloofwaardig zijn.

Kwaliteit als basis

Het gaat om de uitvoering

Jouw bedrijf zal te allen tijde kwaliteit moeten leveren. Mocht een concurrent met innovatieve producten komen waar jouw klanten geïnteresseerd in zijn dan kunnen zij makkelijk overstappen. Daardoor word jij gedwongen om kwaliteit te blijven leveren, dit spreekt je huidige klanten aan maar zorgt er ook voor dat nieuwe klanten geïnteresseerd zijn in jouw product of dienstverlening. Mond-tot-mond reclame, de beste reclame die er is, zal er zeker zijn doordat je kwaliteit levert, blijft leveren en dit uitstraalt.

Klagende klanten?

Daar heb je wat aan!

Klanten die klagen zijn goed. Zij willen namelijk klant blijven, anders hadden ze hun contract wel direct opgezegd. Aan jou de taak om samen met de ondernemer het probleem op te lossen. Je zult daar alles voor moeten doen, omdat de klant in de positie zit dat hij of zij weg over kan stappen naar een andere partij. De ondernemer weet dit ook en daarom weet hij dat jouw bedrijf er alles aan doet om het probleem op te lossen. Dit zorgt voor enorme klantloyaliteit en de klant overweegt niet na exact 12 maanden om bij jouw bedrijf weg te gaan.

Wij geloven in Voys

Niet alleen omdat we er werken

Wij zijn overtuigd van onze kwaliteit en ons onderscheidend vermogen in de telecombranche. Ooit gaat het de standaard worden dat bedrijven diensten leveren op basis van kwaliteit en service in plaats van een verkoopverhaal waarbij je gebonden bent aan een langdurig contract.

Zeker in de telecombranche moet op dit punt nog veel veranderen. Hoe sneller wij groeien hoe eerder het de standaard gaat worden.

Tweet Deel Deel