Het is vrijdagavond. De kolen op de barbeque zijn gloeiendheet en je legt het rooster erop, waarna je je flesje Corona pakt en proost roept naar je vrienden die aan de picknicktafel verderop zitten. Heerlijk, eindelijk weekend. Net als je de eerste shaslicks op het rooster wilt leggen, voel je wat trillen in je broekzak. Het is je iPhone die om aandacht vraagt. Op het display zie je de naam van de klant voor wie je net de nieuwe website hebt opgeleverd na wekenlang zwoegen. “Zal ik hem wegdrukken?” flitst er door je hoofd, direct gevolgd door “misschien is er wel iets ernstigs aan de hand, misschien is de website wel uit de lucht.”
Je loopt snel naar binnen en drukt op het groene knopje: “Goedenavond.” Het kost je moeite een diepe zucht te onderdrukken als je de vraag hoort: “Ik ben de nieuwe inloggegevens kwijt, kun je die nogmaals opsturen?”
Je mobiele telefoon is je leven. Als zelfstandige heb je hem altijd bij de hand. Je privé-leven en je zakelijke leven spelen zich voor een groot deel af op je smartphone. Dat houdt je dynamisch en flexibel en zorgt ervoor dat jij overal kunt werken waar jij maar wilt. Toch zit er een keerzijde aan het gebruik van je mobiele telefoonnummer voor alles in je leven. Een keerzijde die veel eenmanszaken wel kennen.
Voor jullie zelfstandigen zit de werkdag en de werkweek er nooit op. Daar kies je voor als je zelfstandige. Het is moeilijk om echte vrije tijd te hebben, omdat je als enige de boel draaiende houdt. Toch kun je dit ondernemersleven voor jezelf wat makkelijker en leuker maken.
Kies je namelijk voor een zakelijk vast/ VoIP telefoonnummer dan bepaal je zelf wat er gebeurt als je nummer wordt gebeld. Je eigen GSM-nummer verspreid je alleen onder vrienden, kennissen en familie en dus niet aan je zakelijke contacten.
Voys levert aan duizenden eenmanszaken vaste telefoonnummers. We hebben ze op voorraad in elke regio en je kunt ook kiezen voor een landelijk nummer. Elke klant krijgt toegang tot een vriendelijke online beheeromgeving. Daar stel je zelf eenvoudig in wat er gebeurt als jouw nummer wordt gebeld.
Jij wilt tijdens je vrijdagavond bbq dus ongestoord genieten, maar als er echt iets heel belangrijks is, dan wil je er wel zijn voor je klant. Daarvoor zijn verschillende mogelijkheden.
Je stelt in de online beheeromgeving openingstijden in. Je standaard bereikbaarheid is van 8:30 uur tot 17:30 uur tijdens werkdagen. Als je vaste nummer gebeld wordt binnen die tijden laten we je mobiele telefoon, je vaste telefoon of je app rinkelen, zodat jij altijd makkelijk kunt opnemen zoals jij wilt. Buiten die tijden, dus ‘s avonds en in het weekend, stel je in dat de telefoon gaat rinkelen bij een antwoordservice, ook wel secretaresseservice genoemd. Zij beantwoorden jouw telefoon en je hebt met ze afgesproken dat ze alleen naar jou doorschakelen bij noodgevallen. Jij kunt lekker doorgaan met bbq’en en maandagochtend zie je in je inbox het mailtje van je antwoordservice dat je klant om nieuwe inloggegevens heeft gevraagd.
Je stelt dezelfde openingstijden in. Na 17:30 uur krijgen bellers een melding te horen met: ‘Momenteel ben ik telefonisch niet beschikbaar. Toets 1 om een voicemail in te spreken, of toets 2 bij een storing of noodgeval. Na toets 1 speel je de melding af: ‘spreek na de piep je bericht in. Ik bel je de eerstvolgende werkdag terug.’ Bij toets 2 laat je de oproep rinkelen op je smartphone-app of je mobiele telefoonnummer, zodat je de klant alsnog kunt helpen.
Je telefonie instellen met keuzemenu’s, meldingen en openingstijden, dat klinkt als een dure bezigheid. Toch valt dit wel mee. Kies je bij Voys voor oplossing 1, dan betaal je voor een telefoonnummer, een account en de modules meldingen en openingstijden in totaal een bedrag van € 14,50 per maand. Daar komen alleen nog je gesprekskosten bovenop. Natuurlijk zul je dan ook nog wat moeten betalen aan je antwoordservice.
Kies je voor oplossing 2, dan betaal je natuurlijk niets aan een antwoordservice, maar breid je je pakket bij Voys uit met de module keuzemenu. Je komt dan in totaal op een bedrag van € 27,- per maand.
Voor € 27,- per maand ben je als eenmanszaak dus zelf in control, kun je een betere scheiding maken tussen zakelijk en privé en verhoog je je professionele bereikbaarheid.
Niet alleen is je bereikbaarheid een groot voordeel. Je krijgt namelijk met een vast nummer een veel professionelere uitstraling. Uit onderzoek blijkt dat 72% van de consumenten vaste telefoonnummers prefereren boven GSM-nummers op de websites van bedrijven. Hierdoor worden ze dus vaker gebeld en vaker gekozen om zaken mee te doen. Een vast nummer draagt dus bij aan de uitstraling van jouw bedrijf.
Wil jij vanavond ongestoord van je bbq genieten en ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen, neem dan eens contact met ons op.