Haal meer uit Freedom: features waarmee je optimaal bereikbaar bent

auteursafbeelding
Ritske van Ravels
3 april 2019 Clock 4 min
Image placeholder

Wie klant wordt bij Voys, maakt meteen kennis met Freedom, onze online telefooncentrale. In Freedom ben je dankzij tal van features optimaal bereikbaar voor je klanten en de rest van de wereld

We kunnen ons bij Voys voorstellen dat je misschien niet weet wat alle mogelijkheden in Freedom zijn. Het zijn er ook nogal wat. Daarom geven we je een aantal voorbeelden van features waarmee je ervoor kunt zorgen dat je optimaal bereikbaar bent. De voorbeelden in deze blog kan je gebruiken zonder dat je er extra voor hoeft te betalen.

Met z’n allen in de lijn

Met onze telefonieoplossing is het mogelijk om bij een binnenkomende oproep al je telefoontoestellen gelijktijdig te laten rinkelen, of het nu handsets of bureautoestellen zijn. Dat doe je met een belgroep. In de belgroep zet je dan het VoIP-account van zowel het bureautoestel als de handset. Dit is handig als je meerdere lijnen bereikbaar wil hebben en zo zorg je ervoor dat niet telkens dezelfde persoon de oproepen als eerste binnenkrijgt. Benieuwd hoe je een belgroep instelt? Dat vertelt Nina je in deze video.

Waterval

Je kunt er ook voor kiezen om meerdere belgroepen of VoIP-accounts achter elkaar te plaatsen. Dan gaat eerst toestel één of belgroep één rinkelen, mocht daar niet tijdig opgenomen worden dan beginnen toestel twee en drie ook te rinkelen, apart of samen in een belgroep. Deze instelling is bijvoorbeeld handig wanneer je een drukke receptie hebt zodat er altijd een backup team is dat telefoontjes kan aannemen. Je bent dus beter bereikbaar via een cascade systeem. 

Voicemail to e-mail

Met onze gratis voicemaildienst kan je een persoonlijke boodschap laten inspreken voor de klanten die je niet konden bereiken. Het ingesproken bericht ontvang je meteen als geluidsbestand in je mailbox. Laat je de voicemail binnen komen in de algemene mailbox, dan kunnen meerdere collega’s deze voicemail beluisteren, handig! Je kan er ook voor kiezen om per telefoonnummer een eigen voicemail met persoonlijk mailadres in te stellen. Nina vertelt je in deze video hoe je voicemail kunt instellen.

Altijd en overal bereikbaar

Om van deze mogelijkheid gebruik te maken, maak je een ‘gebruiker’ aan. Je zet jezelf als gebruiker in het belplan en aan de gebruiker kun je vervolgens verschillende bestemmingen koppelen. Via de Voys-app of browser plugin kun je dan heel eenvoudig aangeven op welk toestel jij bereikbaar wilt zijn. Dus werk je eerst vanuit huis en later vanaf kantoor? Dan kan je gewoon per locatie je bereikbaarheid wijzigen. In deze video zie je hoe je een gebruiker instelt en in je belplan zet. 

Werk je niet de hele dag op dezelfde plek en wil je wel graag bereikbaar blijven? Dan kan je dus eenvoudig schakelen tussen verschillende apparaten met de gebruiker. Voys maakt het mogelijk om op het ene moment bereikbaar te zijn op je toestel op kantoor en op het andere moment via de Voys 4G app op je mobiele telefoon of bijvoorbeeld je telefoon thuis.

Doorschakelen

Ben je even niet in de gelegenheid om op te nemen of ben je onderweg? Dan kan je inkomende oproepen laten doorschakelen naar bijvoorbeeld een antwoordservice of je gsm nummer. Nina legt je in deze video uit hoe je dit kunt instellen. Je kan hier ook wederom de gebruikersfeature voor gebruiken. Deze video helpt je verder met het toevoegen van een extern nummer. 

Meerdere nummers op één toestel laten uitkomen

Je kunt met de Voys telefonieoplossing meerdere telefoonnummers laten uitkomen op een toestel en/of in een belgroep. Met de functie ‘Variabele callernaam’ kan je een tekst in het schermpje van je toestel zetten zodat je ziet op welk nummer je wordt gebeld. In Freedom kan je ook per toestel kiezen met welk nummer het toestel standaard moet uitbellen. Wil je van op één toestel met meerdere nummers kunnen uitbellen? Dan dien je per nummer een VoIP-account in je toestel te configureren.  In deze handleiding vind je alles terug over variabelere callernaam instellen en in de video kan je zien hoe je je uitgaand nummer per toestel wijzigt. 

Mogelijkheden te over

Kortom: mogelijkheden te over. Voor Voys klanten zijn er een hoop gratis functies beschikbaar. Naast de belgroepen, voicemail, gebruikersfunctie, doorschakelen naar externe telefoon- of gsmnummers  heb je ook nog filtergroepen. Hiermee kan je bijvoorbeeld oproepen van buitenlandse nummers bij een collega laten uitkomen die de taal spreekt of deze juist blokkeren.

Denk je nu: dat is handig, maar ik heb toch nog wat vragen. Kijk dan op voys.be/hulp of neem contact met één van de Klantgeluk-collega’s via 033034020.

Meer verhalen lezen?

In de afgelopen jaren hebben we veel geschreven over ondernemen, zelfsturend werken, de handigste tools en nog veel meer. Dus leef je uit!

Van 23 april 2024

Combineer Voys Reach en Voys Pulse: zo creëer je de beste klantervaring

Van 19 maart 2024

Efficiënter bellen met Call control – beter klantcontact in minder tijd