Een geschikt netwerk

Een geschikt netwerk

Over het algemeen zijn de meeste internetverbindingen geschikt voor de diensten van Voys. Toch zijn er een aantal punten om rekening mee te houden. Hieronder enkele tips en tricks:

  • Zorg voor voldoende bandbreedte. Let hierbij ook vooral op de uploadcapaciteit van de verbinding. Je kunt dit testen door middel van een speedtest. Bij onvoldoende capaciteit van op je internetverbinding kun je overwegen om een extra internetlijn aan te vragen voor de VoIP telefoons.
  • Sluit toestellen rechtstreeks aan. Sluit de telefoons altijd rechtstreeks aan op de modem/router van je internetverbinding. Een extra router in je netwerk zorgt vaak voor problemen.
  • Laat Voys toe in je firewall. Streng ingestelde firewalls kunnen audio- en verbindbindingsproblemen veroorzaken. Zorg er in dit geval voor dat de IP-range van Voys wordt vrijgegeven voor de VoIP telefoons. Het openzetten van poorten is vaak niet voldoende.
  • Limiteer de bandbreedte voor cloud based diensten. Limiteer de bandbreedte van cloud based diensten zoals bijvoorbeeld Dropbox en WeTransfer. Deze kunnen er voor zorgen dat je internetverbinding ‘volloopt’. De spraakkwaliteit wordt dan minder.
  • Vermijd het gebruik van WiFi bridges en Powerline adapters. Vermijd het gebruik van draadloze WiFi bridges en zogenaamde Powerline adapters om je netwerk uit te breiden. Deze kunnen zorgen voor verminderde kwaliteit van het spraaksignaal. Gebruik altijd CAT 5/6 netwerkkabels.
  • Stel eventueel Quality of Services in. Wanneer je router beschikt over Quality of Service (QoS) faciliteiten kun je hier gebruik van maken. Het gebruik van QoS functies werkt niet in iedere router even goed. Ook niet iedere router beschikt over een dergelijke functie. Wanneer je QoS wilt instellen, gebruik dan altijd de IP range van ons platform om de telefonie te prioriteren / bandbreedte te reserveren.
  • Kantoorverzamelpand met één NAT router. In bedrijfsverzamelpand wordt een internetverbinding vaak gedeeld door meerdere bedrijven. Informeer altijd bij de netwerkbeheerder naar de beschikbare (en gegarandeerde) bandbreedte en de mogelijkheden voor VoIP diensten. Vraag dan ook of er sprake is van één NAT router in het netwerk. Meerdere routers in het netwerk zorgen vaak voor problemen.

Bovenstaande tips helpen je op weg om ongestoord te kunnen bellen en gebeld worden.

✍️
Ik heb feedback op jullie hulppagina’s.

Updates

Wij werken constant aan ons platform en andere producten. Wil je op de hoogte blijven van alle updates, check voys.nl/updates.

Verbeteringen

Wij ontwikkelen voor en met jou als klant. Hierbij wordt alle feedback gewaardeerd. Heb je zelf een suggestie hoe wij onze producten kunnen verbeteren, check dan voys.nl/verbeteringen.

Contact Kom je er met onze hulppagina’s toch niet helemaal uit, klik dan op het bel icoontje rechtsonder op de pagina om een afspraak in te plannen!