Instellen Zoiper

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 08/19/2020

Zoiper is een gratis softphone waar klanten van ons goede ervaringen mee hebben. Zoiper is beschikbaar voor Windows, Mac, iOS en Android. Volg de volgende stappen om Zoiper te installeren en configureren.
Onderstaande handleiding is gemaakt op basis van een Android toestel, voor Iphone, Windows of Mac kan het er anders uitzien.

  • Download de Zoiper app in Google Play van Android of de App store van Apple. Voor Windows en Mac kan je Zoiper hier downloaden
  • Open Zoiper

Vul nu de volgende gegevens in:

  • Vul bij ‘User name‘@ ‘PBX/VoIP provider’ het Account ID in van je VoIP account en daarachter ‘ha.voys.be’. Ga naar freedom.voys.be, klik daar op ‘Beheer‘ en vervolgens op ‘VoIP account‘. Achter elk account zie je het Account-ID staan
  • Vul bij ‘Password’ het wachtwoord van je VoIP account in. Klik in freedom.voys.nl op ‘Beheer’ en vervolgens op ‘VoIP-account’. Wijzig aan de rechterkant bij Filters ‘Wachtwoorden weergeven’ naar ‘ja’ en klik op ‘Toepassen’. Er komt nu een extra kolom in je scherm met hierin het wachtwoord van je VoIP-account.
  • Druk op ‘Create an account‘ in de Zoiper app.
  • Klik vervolgens op ‘Next‘.

 

 

 

  • Klik bij ‘Account setup’ op ‘Skip’.
  • Selecteer ‘SIP UDP’ en klik op ‘Finish’.

Je krijgt nu de vraag of je accuoptimalisaties wil negeren. Door op ja te klikken blijft je account aangemeld op ons platform. Dit is vooral voor inkomende telefonie van belang.

 

 

Toch een collega spreken?

Kom je er niet uit of kun je niet goed vinden wat je zoekt? Geen probleem.

Bel ons op 03 303 4020, stuur een e-mail naar support@voys.be of start een chat hier rechts onderin. Samen komen we er wel uit!