Instellen Snom

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 06/24/2020

Zo stel je een Snom in

Deze instellingen werken in ieder geval voor de Snom 300, 320, 360, 370 en de 700 serie. Wellicht dat deze instellingen ook werken voor andere types. Probeer het gerust en laat het ons weten. Voer voordat je het toestel gaat instellen eerst even een ‘Factory Reset’ uit. Dit doe je door de onderstaande stappen te volgen.

  • Schakel het toestel uit.
  • Druk  op de ‘Hold’, ‘#’ en ‘Power’ knop op het toestel.
  • Houd de ‘#’ knop ingedrukt totdat het bericht ‘Rescue Mode’ verschijnt.
  • Druk op 1′ om ‘Settings reset’ te selecteren.
  • Na het herstarten is het toestel succesvol gereset.

IP-adres achterhalen

  • Druk op de ‘Help’ toets op het toestel.
  • Ga met een webbrowser (op een pc die verbonden is aan het zelfde netwerk als het toestel) naar het IP-adres die de telefoon weergeeft.

Je kan indien nodig een wachtwoord instellen. Klik in het menu op het linkje Identity 1′.

VoIP account instellen

Ga naar het tabblad Login’ en vul onderstaande gegevens in.

  • Bij Displayname’ vul je het interne nummer van je VoIP-account in.
  • Vul bij Account’ (indien het erbij staat ook bij ‘Authentication Username’) je VoIP-account ID in. Ga naar freedom.voys.be, klik daar op Beheer’ en vervolgens op VoIP-account’. Achter elk account zie je het Account ID staan.
  • Bij Password’ vul je het wachtwoord van je VoIP-account in. Klik in freedom.voys.be op Beheer’ en vervolgens op VoIP-account’. Wijzig aan de rechterkant bij Filters Wachtwoorden weergeven’ naar Ja’ en klik op Toepassen’. Er komt nu een extra kolom in je scherm met hierin het wachtwoord van je VoIP-account.

  • Vul bij Registrar’ ha.voys.nl in.
  • Klik daarna op Apply’.

SIP settings

  • Ga naar het tabblad SIP’.
  • Zet DTMF via SIP INFO’ op on’.
  • Wijzig Subscription Expiry (s)’ naar 1800.
  • Klik daarna op Apply’.

NAT settings

  • Ga naar tabblad NAT’.
  • Vul bij Keepalive interval (seconds)’ 15 in.
  • Klik daarna op Apply’.

RTP settings

  • Ga naar het tabblad RTP’.
  • Vul bij Codec’ g722, pcma en g729 in.
  • Klik daarna op Apply’.

VoIP account testen

  • Klik in het menu op System Information’.
  • Als het account geregistreerd is op de server zal bij Identity 1 Status’ het volgende verschijnen:
    ‘Account@Server: OK’. Het account is nu juist ingesteld op de telefoon.

Toch een collega spreken?

Kom je er niet uit of kun je niet goed vinden wat je zoekt? Geen probleem.

Bel ons op 03 303 4020, stuur een e-mail naar support@voys.be of start een chat hier rechts onderin. Samen komen we er wel uit!