Instellen Cisco

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 06/24/2020

Zo stel je een Cisco in

Op deze pagina vind je de instellingen voor toestellen van Cisco.

Geschikt voor Cisco

SPA301, SPA303, SPA504, SPA508, SPA514 en SPA525

… en voor Linksys

SPA922, SPA941, SPA942 en SPA962

Heb je het toestel niet bij ons aangeschaft? Voer dan eerst een ‘factory reset’ uit door de volgende stappen te volgen.

  • Ga naar het menu’ van de telefoon. (knopje met pagina met omgevouwen hoekje)
  • Scroll 14 ‘Factory Reset‘ en druk op ‘Select’.
  • Druk op ‘OK’ bij de ‘Reset waarschuwing’.
  • Het toestel zal zich tijdens de ‘Reset’ even gedragen als een flikkerende kerstboom.

IP-adres toestel achterhalen

  • Ga naar het ‘menu’ van de telefoon. (knopje met pagina met omgevouwen hoekje)
  • Scroll naar ‘9 Netwerk’ en druk op ‘Select’.

Instellen VoIP account

  • Log in op freedom.voys.be
  • Ga naar ‘Beheer’ en klik op ‘VoIP account’.
  • Achter het juiste VoIP account klik je op de stipjes en vervolgens op ‘Provisioning’.
  • In het provisioning menu vul je het gevonden IP-adres in, selecteer je het juiste toesteltype en de gewenste taal
  • Klik op ‘Configureer toestel’. Na een paar minuten worden de lampjes aan de zijkant van het toestel groen en kun je bellen.

Foutmelding bij het instellen? 

Controleer of het toestel in hetzelfde netwerk is aangesloten als de PC of laptop waarmee de provisioning wordt uitgevoerd.

Sluit de PC/laptop eventueel aan op de tweede netwerkpoort en zet WiFi uit. In slecht uitgevoerde netwerken komt het wel eens voor dat het WiFi-netwerk een andere IP-reeks heeft dan het bedrade netwerk.

 

Toch een collega spreken?

Kom je er niet uit of kun je niet goed vinden wat je zoekt? Geen probleem.

Bel ons op 03 303 4020, stuur een e-mail naar support@voys.be of start een chat hier rechts onderin. Samen komen we er wel uit!