Attended transfer Yealink inschakelen

Geschreven door Laatst bijgewerkt: 08/13/2018

Gesprekken intern doorverbinden naar je collega kan op 2 manieren. Ofwel maak je gebruik van blind transfer, waarbij je de beller doorgeeft aan je collega zonder eerst je collega aan de lijn te hebben. Of je kiest voor attended transfer, waarbij je eerst je collega aan de lijn hebt zodat je hem op de hoogte kan brengen wie er belt voordat je de beller doorverbindt naar je collega. Dit laatste heeft als voordeel dat indien je collega niet bereikbaar is, je de beller terug uit de wacht kunt nemen.

Op sommige toestellen uit de Yealink T-serie staat blind transfer standaard ingesteld wanneer je een gesprek wil doorschakelen via de BLF lijst (de lijst met knoppen naast je scherm waar een collega aan verbonden is).
Dit kan je wijzigen aan de hand van volgende stappen:

  • Geef het IP adres van je telefoontoestel in in je webbrowser balk
    Het IP adres vind je op je toestel door op de softkey onder menu te drukken en daarna op 1 Status
    Het is belangrijk dat je pc en je telefoontoestel zich in eenzelfde internet netwerk bevinden
  • Geef in de Yealink webinterface als Username admin in en als Password ook admin
  • Ga naar de 5de tab ‘Features’
  • Ga in de linkerkolom naar ‘Transfer’
  • Wijzig onder ‘Transfer Mode on Dsskey’ naar ‘Attendend Transfer’
  • Klik op Confirm en geef je toestel enkele seconden de tijd om te resetten

Toch een collega spreken?

Kom je er niet uit of kun je niet goed vinden wat je zoekt? Geen probleem.

Bel ons op 03 303 4020, stuur een e-mail naar support@voys.be of start een chat hier rechts onderin. Samen komen we er wel uit!